neljapäev, 18. märts 2010

Lestat 76

Minu silmad on tänaseks liiga palju näinud. See, mis lõuna ajal tegi tuju heaks ja ergastas meeli, sai üheainsa pildiga nullitud.

Külastasin TKK meedia- ja reklaamikunsti osakonna näitust "ME" galeriis "Noorus". Ma kahjuks ei ole ja ei saagi olla eriline kunstikriitik. Aga ma võin kirjeldada, mida ma nägin, mis meeldis. Näituse saalis on mõnus ja rahulik muusika mängima pandud. On väga oluline, et sellises kohas oleks vaikne või siis kostaks piltidega sobivad helid. Igatahes seekord oli kõik tasakaalus. Pärast 20 minutilist ohhetamist ja ahhetamist polnud ma veel pooltki jõudnud ära vaadata, analüüsida veel vähem.

Kõik need pildid olid loodud mõttega. Mõni nii sügavaga, et selle läbi hammustamine nõuab pikemat mõtlemist ja kindlasti ka silmaringi avarust, mis mul kohati üsna puudulikuks jääb. Minu lemmikuks osutus teos pealkirjaga „Poliitussid“. Pildilt olid äratuntavad mitmed meie poliitikud. Pead olid neil enamvähem välja joonistatud aga keha asemel ilutsesid ebamäärased džini keha meenutavad tossujoad. Pilt oli tumesinistes toonides. Minus tekitas see väga hea emotsiooni. Seal ei tundunud midagi ebaloogilist ega häirivat olevat. Kohati pani see mind muigama ja analüüsima või siis lihtsalt heakskiitvalt kaasa noogutama.

Tüpograafilised illustratsioonid nõuavad selle tegijalt, loojalt kindlasti üsna suurt tähelepanu ja meisterlikkust. Tähtede abil pildi loomine ei ole kindlasti kergete killast. See on jällegi selline stiil, mida ma ei suuda sõnadega kirjeldada. Ilmselt tunduks see ka liialt kohmaka ja segasena. Igatahes soovitan seda näitust kasvõi sellepärast vaatama minna, et aimu saada, millest ma räägin.

Tähelepanu tõmbasid ka sotsiaalplakatid ja karakterdisain joonistused. Viimased panid mõtte rohkem jooksma ja unistama. Esimesed tõid tagasi reaalsusesse. Plakatitest jäid meelde geiparaadi kujutav teos ja rase mees vankriga. Iseenesest oli esimene neist visuaalselt väga kena vaadata ja kui ei teaks selle pealkirja, paar elementi pildil muuta, siis ei oskakski selle mõtet aimata.

Karakterdisain joonistused. Neid joonistusi on väga raske kirjeldada. Ühest esemest, olevusest joonistatakse välja teine. Inimese käed lähevad üle kaheksajala haarmeteks ja peast poevad välja mõtted, kes on võtnud inimkuju. Ühel pildil on kujutatud mitmeid olukordi ja ebareaalseid situatsioone. Ometi haarab ta su endasse ja mõttelõng hakkab hoogsalt kerima.

Kirjutada võiksin nendest veelgi aga ilmselgelt ei suudaks ma kõiki emotsioone edasi anda.
Orkutis sattusin ühe väga ebanormaalse ja rõveda pildi peale. Kummaline, et inimeste peas üldse sellised mõtted liiguvad, et selliseid pilte teha, üles panna. Võibolla mõne seltskonna arust on see IN.

Hermann Hesse, 1877-1962 - Kui kogu inimkond välja sureks ja järele jääks üksainus pisutki andekas laps, kes pole saanud mingit õpetust, siis taastaks see laps peagi kõik asjad nende endisel kujul, ta suudaks uuesti luua kõik: jumalad, deemonid, paradiisid, käsud, keelud, vanad ja uued testamendid. (“Demian” , 1919)


Aitäh!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar