esmaspäev, 10. mai 2010

Vahepala 3

See on täiesti uskumatu kui palju leiab mängimiseks aega inimene, kes väidab, et tal seda aega kõige vähematki ei ole. Jutt käib sinust ja Sinust ja võibolla isegi minust. Meist kõigist!

Praegu ei peaks ma kirjutama vaid mõtlema, kuidas endale stenograafia selgeks teha. Ma tean, et see on peaaegu, et võimatu. Kuu ajaga ei suuda ma küll neid imelisi laineid ja krõnkse tähtedeks, sõnadeks ja lauseteks ümber tõlkima hakata. Või siiski? Laenutasin neli stenograafia ehk kiirkirja õpikut. Ehk need veidikene aitavad mind? Või peaks hakkama sissekandeid stenogrammidena esitama? Nojah.. oleks sellel vast sügav mõte sees.

Kringel on ka hea maiuspala!

Tänkjuuu!

3 kommentaari:

  1. Tervitus!
    Oi, midagi tuttavat. Tohib küsida, mille jaoks Sa kiirkirja õpid ja kui kaugele jõudnud oled?
    Mul selline nimelt probleem, et avastasin vanavanaema päevikud kiirkirjas ja nüüd teen uurimistööd sel teemal, aga tänu sellele, et need on saksa keeles, asi mul ei edene.Igatahes.. Äkki oskad tarka informatsiooni jagada või midagi, igasugune abi oleks teretulnud. Tore, et keegi veel sellise asjaga tegeleb :)

    VastaKustuta
  2. Ma olen stenograafiat üsna vähe aega õppinud. Mõned nädalad ehk. Kuna õpin sekretäriks siis koolis õpetatakse seda ainet ka. Praegu olen sellega alles lapse kingades.

    Ma pole päris kindel aga saksa keeles kirjutatud stenogrammid võivad eesti keelsetest erineda. Õpetaja soovitas mul igatahes ühest allikast lähtuda, sest need süsteemid pidavat natukene erinevad olema mõnikord.

    Kas sa ise oled kiirkirja õppinud? Kui jah siis ilmselt ongi asi nende süsteemide või tähistuste erinevuses. Ilmselt peaksid ühendust võtma mõne spetsialistiga. Kust neid leida, seda ma kahjuks ei oska öelda. :)

    VastaKustuta
  3. Siis küll jah, sellega tuleb ikka vist pikalt tegeleda, et asi sisse harjuks.
    Neid süsteeme on päris palju jah.
    Ma olen stenograafiat õppinud vaid
    omaalgatuslikult seoses nende päevikutega, kuid eestikeelset, et asjast aimu saada. Nüüd on juba asi arenema hakanud. Sain ühe netilehekülje saksakeelse stenograafia kohta, üritan neile nüüd kirjutada hoolimata oma algelisest saksa keelest. Loodan, et aitavad :)

    VastaKustuta