teisipäev, 4. mai 2010

Lestat 106

Ilmselt peaksin ma Mai algusest midagi positiivset välja otsima. Jaa!

Käisin festivalil nimega „Momentum“. Ma loodan, et ma ei eksinud nüüd. Igatahes see üritus oli üks väga tore ja hästi planeeritud ettevõtmine. Kirjeldan siis eelkõige elamusi, mida pühapäevane kontsert minule pakkus. Erinevatest paikadest olid kokku kogunenud tantsijad. Tantsiti peotantsu, rahvatantsu, loovtantsu, tänavatantsu, poptantsu? ja esindatud olid ka daamid kaugetest aegadest, kes oma härradega graatsiliselt tantsulaval liuglesid.

Loomulikult on rahvatants minu jaoks neist kõige südamelähedasem. Need kümme aastat, mil sain segarühmas tantsida, olid väga elamuste rohked. Tantsupidudest rääkimata! Rahvatants ei anna küll erilist võimalust olla loov, kuid nõuab sellegipoolest väga suurt pühendumust. Mäletan, et tuli õppida väga keerulisi samme, meeles pidada oma asukoht platsil ja kõik see nõudis ka füüsilist vastupidavust. Enne ülavaatusi harjutasime 3-4 päeva nädalas. Miski meid siiski motiveeris nii palju, et saime alati tantsupeole.

Kui ma vaatasin neid noori, vanu ja keskealisi rahvatantsijaid, siis tekkis kerge nostalgia hetk. Kujutasin ette kui palju nad trennides vaeva näevad aga ka seda, milline rõõm on koos ühise asja nimel vaeva näha. Rahvariided! Need mustrid ja värvikombinatsioonid. Ka see on minu arust fantastiliselt ilus. Kuna minu ülesandeks oli olla fotograafi rollis, siis ma lausa nautisin võimalust tabada mõni hea poos või näoilme.

Loovtants ja tänavatants, poptants! Viimase nimetuses ma pole kindel ja ega ma ka mingi tantsukriitik ei ole. Igatahes need stiilid on mulle üsna võõrad. Mis aga ei tähenda, et need mulle ei meeldiks. Pigem vastupidi! Mõnes sellises tantsutrennis käiksingi kõige meelsamini. Ja mine tea, võibolla otsingi võimaluse, et mõnda nendest stiilidest tantsima hakata. Jäin kohe mõttesse ja hakkasin trenni otsima.

Ragga! Tunni täispikk nimi võiks olla dancehall-ragga-streetdance, sest tunnis kasutatakse nii dancehalli kui ka tänavatantsu liigutusi, mis kombineeritakse energilisteks ning liikuvateks tantsukombinatsioonideks. Tund põhineb ragga (raggamuffini), dancehalli ning muude Jamaica mõjutustega muusikal. Tuntumad esindajad on: Vybz Cartel, Elephant Man, Bounty Killer, Beenie Man, Sean Paul jt.
Ragga on Jamaica tantsu ning muusika dancehall ala-žanr, mille aluseks on elektrooniline muusika. Ragga (ja dancehall) on saanud mitmeid mõjutusi hiphopist, r’n'b-st, reggae, dub-st jpt muusikastiilidest.

Minulik? Poleks jah arvanud, eksole?!

Igatahes oli äärmiselt meeldiv sellel üritusel viibida. Mulle väga meeldisid kõik tantsud, mida seal esitati. Samuti oli tore neid erinevaid hetki fotoaparaadiga tabada. Kontserti läbiviijad oli väga positiivselt meelestatud ja osalesid ka ise tantsudes. Inimesed olid samuti väga lõbusad. Selliseid üritusi peaks rohkem külastama, nendel osalema.

Aitäh!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar