neljapäev, 11. november 2010

Lestat 133

Birk Rohelend - Ma tean küll, et selline eksitus on meie kultuuriruumis kerge tekkima, sest siin on kombeks nimetada sõpradeks inimesi, kellega on ühiseid ettevõtmisi ja veedetakse palju aega koos. (“Mu sõraline sõber”, 2009)

Birk Rohelend - Kurat, võib-olla olen ma vanamoodne, aga mulle tundub, et sõprade vahel peaks olema teatud sorti ausus. (“Mu sõraline sõber”, 2009)

Tsitaatidega lõpetan enamasti oma sissekandeid, täna alustan. Ilmselt saate juba aru, millest ma kirjutada kavatsen.

Ma ei ole mingisugune musternäidis suurepärasest, usaldusväärsest ja ideaalsest sõbrast. Kadestan neid inimesi, kes on mulje jätnud, et nad mõnele inimesele eespool kirjeldatut olla suudavad. Sellepärast olen äärmiselt kriitiline väljendi „parim sõber” suhtes. Ja teate?! Selle tähise leiab samamoodi igalt inimeselt nagu toodetelt leiab „parim enne” märgistuse. Ei ole olemas aegumatuid toiduaineid, ei ole olemas ka aegumatuid Parimaid Sõpru.

Eestlastel on sõprade defineerimisega minu arust tõsiseid probleeme. Probleeme on ka selle sõna sisulise poole tundmise, väärtustamise ja hindamisega. Kasvatus „ainult iseennast saab usaldada” on muutnud sõpruse pea võimatuks. Meie ajaloos on olnud raskeid aegu, kus usaldust inimeste vahel sai mõõta vaid heategude või nende puudumisega. Reetmine maksis tavaliselt reedetule elu ja reetja saavutas veidi parema elujärje. Selline silmakirjalikkus, omakasupüüdlikkus ja pinnapealsus kandub põlvest-põlve sõprusenoodis edasi.

Sa olid äärmiselt üllatunud, miks ma pahandasin kuigi halvasti oli käitutud Sinuga mitte minuga. Mina jälle imestasin, kuidas Sina oma solvumist nii vaikselt endast hoidsid. Temas oli veel üks külg, millele ma võisin pimesi öelda, et see on endine. Ma olin enda peale nii vihane, et ka seda valesti lugesin. Sellepärast olingi nii kuradima vihane. Ta on üdini Puder.

Ma kirjutaksin veel, ses see on nii head. Kuid hetkel peatun. Tänan Sind kahe öeldud lause eest: 1. Sa oled imelik aga huvitav. 2, Oled ühest küljest täielik unistaja ja teisalt tõsine realist.

Just seda ma olengi!

Aitäh!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar